Nieuws

  • lesgeven nieuwkomers

    Onderzoek HU: hoe school je leraren in lesgeven aan nieuwkomers?

    12-07-2018

    In Nederland zijn scholen en leraren niet goed voorbereid op het geven van onderwijs aan nieuwkomers, zo blijkt uit onder andere een advies van de Onderwijsraad. Daarom is in een studie van Hogeschool Utrecht (HU) gekeken hoe Vlaanderen en Zweden het onderwijs aan deze kinderen organiseren. Vooral is onderzocht hoe zij de professionalisering van leraren hebben gerealiseerd. En of we daar in Nederland inspiratie uit kunnen halen.


  • HU en HAN bieden samen masteropleiding Educational Needs aan in Arnhem

    23-04-2018

    Hogeschool Utrecht en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen gaan samen de master Educational Needs aanbieden in Arnhem. Deze deeltijdopleiding is bedoeld als vervolg voor ambitieuze afgestudeerden van de bachelor lerarenopleidingen van de HAN. Ook afgestudeerden van andere (leraren)opleidingen kunnen zich inschrijven.


  • Onderwijsmodules leren professionals omgaan met verward gedrag

    10-04-2018

    Om professionals in zorg, welzijn en veiligheid beter te leren werken en omgaan met ‘verward gedrag in de wijk’ maken Hogeschool Utrecht en Inholland een hbo-brede onderwijsmodule.


  • Hogeschool Utrecht opent 23 techlabs en werkplaatsen

    06-04-2018

    Hogeschool Utrecht opende op 6 april 23 lab-omgevingen waar studenten, onderzoekers, bedrijven en instellingen samen innovatieve oplossingen bedenken voor de stad van de toekomst.


  • HU-docent schrijft boek voor leerkrachten op superdiverse school

    23-03-2018

    Basisschoolklassen met kinderen van vijf verschillende nationaliteiten zijn – ook in Zeeland - geen uitzondering meer. Ria Goedhart uit Middelburg schreef een boek met tips voor leerkrachten: ‘Samenleren op een superdiverse school’, dat vrijdag gepresenteerd wordt.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten